Om min blivande kamera

Nikon D3100 - full HD-inspelning

Nikon D3100 bygger vidare på säljsuccén D3000, Nikons instegsmodell som har fått mycket god kritik bland annat för bra bildprestanda för pengarna. Nu har Nikon vässat till den ytterligare, och skillnaderna mot D3000 är markanta:

- Ny 14 Mpixel CMOS-sensor
- Full HD (1080p) videoinspelning
- Förbättrad AF i videoläget jämfört med tidigare Nikon-modeller
- Live View-knapp med start/stopp för videoinspelning
- Något smidigare och lättare än D3000 men har gummerat och förbättrat grepp
- Förbättrat Guide-läge


Övriga specifikationer:

- 3" LCD med 230.000 punkter
- ISO 100 - 3200 (6400 och 12800 valbara via menyval)
- 11 punkters AF (autofokus)
- Dammborttagningssystem med luftflödeskontroll







Testad

Snabb
Den startar mycket snabbt och är redo för bildtagning i princip direkt. När det gäller tiden mellan bilderna är det bara AF som sätter gränserna. Sekvenstagning klarar den med 3 b/sek (upp till ca 100 bilder JPEG med ett Sandisk Extreme III)

Testbilder

Bild tagen inomhus utan blixt på ISO 1600, f/4 och 1/100 sek, med brusreducering.

Denna bild tar vi för att se hur kameran klarar av att återge små detaljer.

källa!

Jag älskar verkligen den här kameran fast jag inte har köpt den än. Såg att Elgianten har billigare än cyberphoto men elgig. har slut på lager. åh, snart är den här i mina händer! Jag KOMMER köpa den innan jul!!

 


Kommentarer
Postat av: Fanny :]

Jaa vad bra :]]

2010-11-18 @ 19:27:54
URL: http://fannykapstad.blogg.se/

Jag blir superglad om du kommenterar! men tänk på att du kan aldrig vara anonym, även fast du skriver att du är det så finns det alltid ip nummer;)

Ditt namn?♥
kommer du hit igen??

Din e-postadress?♥ (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?♥

Skriv ner dina ord♥

Trackback